Kenniscentrum

Onboarding-as-a-Service

Onboarding-as-a-Service

Improve Quality Services is, samen met haar moedermaatschappij ICT Group, gestart met het opleiden van nieuwe medewerkers van een groot technologie concern in de omgeving van Eindhoven.

Het doel van dit programma is om de onboarding van nieuwe medewerkers te versnellen, vereenvoudigen en de organisatie minder te belasten. Daarnaast heeft het een aantrekkingskracht in de werving van nieuwe medewerkers. De deelnemers zijn recent afgestudeerden en zijn afkomstig uit alle hoeken van de wereld.

Binnen het onboarding programma worden de deelnemers bekend gemaakt met het bedrijf, de internationale bedrijfscultuur en de producten die gemaakt worden. Daarna worden ze meegenomen in het ontwikkelproces en doen ze hands-on ervaring op. Niet alleen luisteren, maar vooral ook doen. Parallel aan dit traject werken ze aan groepsopdrachten om ook de samenwerking in teams te bevorderen. Op deze manier kunnen de nieuwe medewerkers snel hun draai vinden op de nieuwe werkplek, maar zijn ze ook snel inzetbaar.

Het maatwerkprogramma beslaat ruim 6 weken en wordt verzorgd door ervaren trainers en facilitators met veel kennis van het domein én hun vakgebied. Improve verzorgt uiteraard de trainingen op het gebied van agile, testen en requirements engineering. Juist deze combinatie van domeinkennis en vakinhoudelijke expertise maakt het programma succesvol voor deelnemers en klant.

De organisatie heeft opgemerkt dat het beoogde doel inderdaad bereikt wordt en is het programma aan het opschalen. In oktober vorig jaar is de eerste groep gestart en inmiddels is deze training ook uitgebreid naar de VS. In Nederland wordt inmiddels de vierde groep opgeleid en in de VS de derde.

Wilt u meer informatie? Neem dan contact op met Rob Hendriks, 040- 202 1803 of rob.hendriks@improveqs.nl.