Training

Introductie Quality Level Management: het managen van outsourcing met het QLM model

Outsourcen is en blijft populair onder bedrijven. Verwachte resultaten worden vaak echter niet behaald. Waar ligt dat aan? Veel bedrijven hebben moeite met het beheersen van kwaliteit in het geval van uitbesteding. Kwaliteit is moeilijker te definiëren dan de planning en het budget. Bestaande problemen met kwaliteitsbeheersing worden bij uitbesteding echter nog complexer. Zowel voor outsourcen als voor kwaliteitsbeheersing zijn al vele mogelijke maatregelen bekend. Ze zijn, tot nu toe, echter nooit in één enkel framework geplaatst. Improve heeft deze maatregelen verzameld in het Quality Level Management-model (QLM-model).

direct
inschrijven
download
brochure
bel mij
 

Doelstellingen

Na deze training:

  • Kent u de basis concepten van QLM en het QLM-model.
  • Kent u de niveaus, waarop maatregelen kunnen worden genomen.
  • Kent u de soorten maatregelen, die kunnen worden genomen.
  • Kunt u het model toepassen in praktijk.
  • Kunt u specifieke maatregelen toepassen.
  • Kunt u een QLM plan opzetten.
  • Kunt u een QLM plan managen.

Omschrijving

Hoe beheerst u de kwaliteit in outsourcing?

Zowel voor outsourcen als voor kwaliteitsbeheersing zijn al vele mogelijke maatregelen bekend. Ze zijn, tot nu toe, echter nooit in één enkel framework geplaatst. Improve heeft deze maatregelen verzameld in het Quality Level Management-model (QLM-model).

Het QLM-model helpt u een gebalanceerde outsourcing strategie op te stellen die erop gericht is doelen en verwachtingen te behalen op het gebied van tijd, geld én kwaliteit.

Een dergelijke strategie gebruikt een aantal maatregelen van de negen aandachtsgebieden uit het QLM-model.

Het QLM model is een model dat bruikbaar is voor zowel klanten als leveranciers.

Deze training is er op gericht om u in theorie en praktijk te laten begrijpen wat het QLM-model is en op welke wijze u het model in uw eigen organisatie kunt toepassen.

Doelgroep

Voor wie is deze training bedoeld?

De training is bedoeld voor managers en consultants die werken aan opdrachtgevers- en/of opdrachtnemerszijde, op het gebied van project management, contract management, delivery management, service management, kwaliteitsmanagement, systeemontwikkeling of testen.

Rollen van deelnemers in hun organisatie

De training is bestemd voor:

  • Testmanagers
  • Projectmanagers
  • Contractmanagers
  • Delivery managers
  • Kwaliteitsmanagers

Voorkennis of voortraining

U hebt enige algemene kennis van kwaliteitsmanagement en outsourcing.

Programma

Opzet van de training

De training duurt een dag. We bespreken enige maatregelen besproken en passen die toe op de praktijksituatie van de deelnemers. Het boek “Quality Level Management; Managing Quality in Outsourcing” wordt als leidraad gebruik en ter beschikking gesteld aan de deelnemers.

Programma

Kwaliteit in Outsourcing

  • Voordelen
  • Valkuilen
  • Oplossingen

Niveaus voor maatregelen

  • Product
  • Proces
  • Organisatie

Soorten maatregelen

  • Preventief
  • Detectief
  • Correctief

Het model toepassen

  • Het QLM-Plan opstellen
  • Het QLM-Plan beheersen

Evaluatie

Praktisch

Improve verzorgt de training Introductie QLM op verzoek in-house in uw eigen organisatie. Daarbij stemmen we de inhoud specifiek af op uw doelstellingen. Indien gewenst in het Engels. Neem voor meer informatie contact op via 040-202 1803 of opleidingen@improveqs.nl.

Docent

Uw docent Erwin Pasmans.

Data & Locatie

Deze training is op aanvraag.

Er zijn momenteel geen geplande trainingen

Wellicht ook interessant